1.9.7.63 - 14. juni 2025 Ny funktionalitet og afpudsning af eksisterende

Indledning

Opdateringen er en mindre opdatering. En god ny funktionalitet, er at der nu kan laves en mail indefra lejerkortet. Det at "til-adressen" udfyldes, såfremt der markeres en lejer. 

 

 

 

Markeres flere lejere er det "Bcc" feltet, der udfyldes.

 

 

 

Generelt:
• Udvidelser til mailfunktionalitet på lejere: Funktionen til at lave en mail til en lejer findes nu også lejerkortet. Endvidere bruges Til-feltet hvis kun en lejer er valgt på oversigten, ligesom fra lejerkortet.
• Ibrugtag- og Nedlukningsdatoer: Mange nye regler er blevet lavet for bedst muligt at sikre datastabilitet og -integritet. 1) Ibrugtagning af et lejemål kan ikke ske før ibrugtagning af en ejendom, og nedlukning af et lejemål ikke kan ske efter nedlukning af en ejendom. 2) Et lejemål eller en ejendom kan ikke gives en nedlukningsdato, så længe der findes lejere uden en ophørsdato. 3) Et lejemål eller en ejendom kan ikke gives en nedlukningsdato der ligger før den sidste lejers ophørsdato. 4) Når en lejer gives en startdato, skal den ligge før lejemålets evt. nedlukningsdato. 5) Når en lejer gives en ophørsdato, skal den være det samme som eller før nedlukningsdatoen på lejemålet. 6) Lejeres ophørsdato må ikke nulstilles, hvis lejemålet har en nedlukningsdato.
• Tooltips: Opdateret tooltips på klientkortet.

Regulering:
• Synkroniser før opkrævning: Det er vigtigt at brugere husker at synkronisere rater før dannelse af opkrævning, især efter reguleringer er bogført. Der sættes markøren "Mangler synkronisering" nu på lejere som er blevet reguleret. Dette skal forhindre brugere i at opkræve lejere som er reguleret men ikke synkroniseret.

Hvordan får jeg opdateringen?

Læs om i vores faq, hvordan du får opdateringen