Ydelser og regulering:
• Bagvedliggende ændringer til ydelsessæt: Koden der opretter ydelseslinjer vha. ydelsessæt bruger nu løsningens standardfunktionalitet til oprettelse af ydelseslinjer - en funktionalitet der blev implementeret da linjer blev flyttet til at skulle oprettes fra en guide. Dette betyder at linjerne fra sættet får samme behandling om de er oprettet fra et sæt eller af en bruger. F.eks. oprettes der nu automatisk en 0-beløbslinje hvis nødvendigt for linjen.
• Ændring til start af ydelseslinjer fra ydelsessæt: Hvis linjer er sat til "den første i næste måned", bruger rutinen nu systemets arbejdsdato fremfor dags dato ved oprettelse.
• Regelændring for startdato: Ydelseslinjers startdato må nu ændres, hvis linjen ingen rater har og kun har en enkelt beløbslinje tilknyttet. Dette vil give en mere flydende måde at oprette linjer manuelt eller fra ydelsessæt.
• Regulering af 0-linjer: Systemet tillader nu at regulere linjer uden beløb. Dette er f.eks. ved første regulering af depositum og forudbetalt leje på en lejer. Når linjerne oprettes på lejeren, sættes beløbet til 0 og startdatoen til hvornår reguleringen forekommer. Dette har førhen givet problemer hvor en tidligere startdato skulle indgives før at reguleringsmodulet ville afvikle, men dette er ikke længere nødvendigt.
Nets:
• Rettet fejl hvor område på opkrævningsforsendelsesnotifikation stod som "8". Det er nu Betalingsidentifikation.
Forretningsføring:
• Nye opsætningsfelter på listen "Styrede regnskaber". Der har været knas med at synliggøre den korrekte status på forretningsføring, hvis et eksisterende regnskab er blevet tilføjet forretningsføring efter igangsætning. Selvom ingen fejl er hændt og alt er korrekt bogført, så har gamle beløb fra det gamle regnskab blevet talt med i opgørelser, hvilket giver et misvisende billede i oversigtsrapporter. Derfor eksisterer der nu fire nye felter til at hjælpe med korrekt filtrering i oversigtsrapporter:
1. Bogføringsstartdato: Dette er datoen for hvornår bogføring i styringsregnskabet starter. Beløb kan være bogført ind før og efter datoen før igangsætning af forretningsføring, så datoen bruges som en indikation af, hvornår forretningsføring startede. Datoen er også den nedre grænse på datofiltrering ved summering af debetbeløb i oversigtsrapporter, med mindre andet er indgivet.
2. Styrende startløbenr.: Her kan angives den første posts løbenr. (i styringsregnskabet), hvorfra der skal summeres i oversigtrapporter. Alle poster der ligger før løbenummeret, vil ikke tælle med. Derved kan åbningsbalancer filtreres væk i oversigtsbilleder.
3. Styrret startløbenr.: Her kan angives den første posts løbenr. (i det styrede regnskab), hvorfra der skal summeres i oversigtrapporter. Alle poster der ligger før løbenummeret, vil ikke tælle med. Derved kan gamle poster og eksisterende balancer filtreres væk i oversigtsbilleder.
4. Sidste afstemsningsdato: Denne dato kan bruges som en nedre grænse på datofiltrering ved summering i oversigtsrapporter ligesom Bogføringsstartdato. Hvor Bogføringsstartdato forbliver den samme, kan denne dato opskrives løbende som saldi afstemmes for regnskaber. Dette effektivt set nulstiller derved saldi fremadrettet, hvilket giver bedre muligheder for at identificere og rette fejl.
• Nyt felt i oversigtrapporterne til hurtigt at sætte datofilteret til enten alle poster (intet datofilter) eller til efter sidste afstemningsdato. Det kan stadig vælges at sætte et brugerdefineret datofilter.
• Ny matrix-side til inspicering og fejlfinding af forretningsføring.
• Ny funktionalitet til standard tilbageføring: Det er nu muligt at tilbageføre journaler der vedrører finansposter som ikke overføres til klientregnskaber.
Påkrav:
• Generelle forbedringer til søgbarheden af påkravsmodulet i Business Central.
• Rettelser til opsætning af kladde: I påkravsopsætningen er relationen til finanskladden ændret. Der var en fejl så kun en særlig finanskladdetype kunne vælges, men fremadrettet bør værdierne kunne sættes som forventet. Som standard bør værdierne finanskladdetypen være KASSE og kladden STANDARD eller PÅKRAV, men hvilken kladde der vælges er op til brugerne selv.
Breve:
• Tilføjet feltet "ClientBankAccountNo" til brevene Lejer, Aftale og Kontakt. Feltet viser klientens bankkontonr. fra klientkortet (klientens primære bankkonto). Det kan f.eks. bruges hvor afsenderen står til en anden end klienten, men hvor kontoen stadig skal vises.
• Gennemgang af alle felters og om værdier bliver korrekt indlæst.
Andet:
• Nøgletal: Der var fejl hvor nøgletal ikke blev beregnet ved login og ved middel frekvens, i det tilfælde af at de aldrig havde været beregnet før. Fejlen er rettet, så i tilfælde hvor de ikke har været beregnet altid som minimum vil blive beregnet 1 gang.
Hvordan får jeg opdateringen?
Har vi administratoradgang til miljøet, er denne opdatering blevet foretaget af os.
Har vi ikke administrator adgang til jeres miljø, kan du læse om i vores faq, hvordan du får opdateringen