Indledning
Påkravsskrivelser til lejere kan dannes for både bolig og erhverv. Påkravsskrivelser, kan tilrettes så de passer til den enkelte udlejers påkravsproces.
Ansvarsfraskrivelse
Vælger du at anvende leverede nye layouts direkte, d.v.s. uden at tilpasse dem, bør du i være opmærksom på at Dynamics Property er en IT-virksomhed, og ikke en juridisk rådgivningsvirksomhed,
Dynamics Property m.a.o. ikke indestår for juridisk gyldighed- Skabelonerne kan imidlertid tilpasses af kunderne selv, således de honorerer de specifikke lejevilkår som udlejer benytter og gældende lovgivning.
Du kan læse om hvordan du tilpasser brevskabelonerne i en særskilt artikel herom.
Opsætning af påkrav
1. Find påkravstyper. Menu -> Påkrav -> Påkravstyper
2. Opsæt Wordskabeloner for STD-BOLIG
3. Vælg Layout
4. Samme process for 'PÅKRAV', 'OPHÆVELSE' og Foged
5. Gør samme proces som ovenstående for 'ERHVERV'
6. Angiv hvem der skal stå som afsender
Pt trækkes afsender informationerne fra virksomhedsinformationskortet.
Vi ønsker i stedet det er fra klientkortet for STD-BOLIG og STD-ERHVERV.
Vælg rediger 'Påkravstype'
Skift afsender feltet fra Virksdomhedsinformationer til klient.
Skift evt. også Afsenderbankoplysninger fra Viksomhedsoplysninger til enten klientens (1 bankkonto), eller fra ejendommen, hvis der er defineret bankkonti her. Skulle det ikke være tilfældet tages klientens.
7. Udfør ebt. samme proces som ovenstående for STD-ERHVERV