Forretningsføring

Synkronisering af finanskonti

Indledningsvis: Synkroniseringsfunktionaliteten er nu blevet en del af Dynamics Property. Tidligere var det en selvstændig app. Vi har ønsket at højne kvaliteten af koden samt øge fleksibiliteten af funktionaliteten. Vi siger dermed farvel til den gamle synkroniseringsapp. I eksempel arbejdes med en sammensat kontoplan for administrationsregnskabet og klientregnskaberne. Alle klientregnskaberne skal have samme kontoplan, men denne afviger til gengæld fra administrationsregnskabets. Der skal op...

Visuel gennemgang af forretningsføring

Dynamics Property har en innovativ tilgang til håndtering af mange juridiske enheder som man typisk har i forbindelse med ejendomsadministration. Forretningsføring bygger bro mellem behovet for håndtering af mange juridiske enheder og Business Centrals dataopdeling pr. regnskab. Se en 3D animation, der forklarer principperne omkring forretningsføring.

Forretningsstyring - lukning af regnskabsår (klienter)

Indledning Næværende artikkel er kun beregnet for kunder, der benytter forretningsstyring. Kunder der ikke kører med forretningsstyring skal benytte Business Centrals standard regnskabslukningsproces. Processen illustreres på baggrund af standard demoopsættet med forklaringer undervejs med forskellige mulige varianter. Formålet Forretningsperiodegruppe muliggør en central styring af regnskabsafslutning for alle regnskaber placeret i gruppen. Brugen af forretningsperiodegrupper er ligeledes e...

Synkronisering af finanskonti (forretningsføring) / Udgået

Vigtigt: Denne tillægsapp er blevet udfaset og kernefunktionaliteten er blevet re-implemenetet som en del af Dynamics Property. Du kan læse mere om erstatningsfunktionaliteten, der nu er standard funktionalitet her [Synkronisering af finanskonti](https://support.dynamicsproperty.dk/102759-Synkronisering-af-finanskonti) [Quick-links] [Indledning](#) [Installation](#Installation) [Opsætning](#Opsætning) [Brug af funktionaliteten](#Brugfunktionalitet) [Afgrænsning af funktionalitet](#Afgræsn...

Opsætninger i forbindelse administratikonsregnskabet

Indledning Den sammensatte kontoplan, anvendes i forretningsstyring til at have 2 kontoplaner i 1 kontoplan. Det er relevant når 1 selskab udfører administrative aktiviteter for andre regnskaber og dette selskab har en kontoplan, der reflekterer forholdet at virksomheden udfører ejendomsadministrationsaktiviteter som primære forretningsområde, fremfor at eje ejendomme som primære forretningsområde. Groft sagt: Klienterne ejer ejendommene og administratoren udfører arbejde for dem. Ved at placer...