Synkronisering af finanskonti

Indledningsvis:

Synkroniseringsfunktionaliteten er nu blevet en del af Dynamics Property. Tidligere var det en selvstændig app. Vi har ønsket at højne kvaliteten af koden samt øge fleksibiliteten af funktionaliteten. Vi siger dermed farvel til den gamle synkroniseringsapp.

I eksempel arbejdes med en sammensat kontoplan for administrationsregnskabet og klientregnskaberne. Alle klientregnskaberne skal have samme kontoplan, men denne afviger til gengæld fra administrationsregnskabets. Der skal oprettes 2 synkroseringsgruppekoder "ADMIN" og "KLIENT".

 

Synkroniseringens omfang:

Tidligere restriktioner er stadigt gældende. Det er finanskonti, der oprettes der kan synkroniseres ud. Slettede eller omdøbte konti kan ikke synkroniseres.

Skal konti omdøbes eller slettes er det en manuel opgave. Det er kun nyoprettede konti der synkroniseres ud og i omfang defineret via opsætninger.

 

Opsætning:

 

 

ADMIN: Navnet tages her kun med ved oprettelsen og opdateres ikke efterfølgende ved den valgte opsætning.

 

 

 

Bemærkning "Tilknyttet" er "Sæt"

I nedenstående standard opsætning tages kontonavnet kun med når det oprettes, men ikke ved efterfølgende opdateringer. Det muliggør at hver kontoplan i den underliggende regnskab kan have navne der er unikke for den enkelte klient, da de ved nedenstående opsætninger ikke får overskrevet navnet ved efterfølgende synkroniseringer.

Bemærkning "Tilknyttet" er "Sæt"

 

I Styrede regnskaber, angives hvilke regnskaber der skal have kontoplanen synkroniseret.