Opkrævning

Afsenderinformationer på salgsfaktuaer og salgskreditnotaer

Funktionaliteten er under frigivelse... Indledning 1.7.24 indførte Microsoft at der som udgangspunkt skal vedhæftes en pdf. fil til en postering. Det kunne lade sig gøre med den eksisterende funktionalitet og de rette rapportindstillinger, men det ville være en meget følsom proces, da rapporten selv husker indstillingerne. Rapportindstillingerne sikrer at afsenderfinformationerne er korrekte. Der er nu implementeret en bedre styring af rapport-indstillingerne, så det kan angives fast. > Be...

Rapporten opkrævningsparat

1. Indledning Denne artikel omhandler rapporten "opkrævningsparat", der i vid udstrækning kan afdække fejl i den videre opkrævningsproces. Afviklingen af rapporten er således med til at sikre en friktionsfri opkrævningsproces. 2. Hvordan passer rapporten ind i opkrævningsprocessen Når du starter din opkrævningsproces op, bør du: - Synkronisere rater - Køre rapporten "Opkrævningsparat, der i vid udstrækning på forhånd vil afdække fejltilstande som vil optræde i din opkrævningsproces. - Lave e...

Den simple opkrævningsproces

Opkrævningsprocessen danner Business Central salgsfakturaer og lejer salgsposter på baggrund af ejendomsstamdata. Værdierne (eksempelvis betalingsformskode og betalingsbetingelseskode) til dokumenterne trækkes fra lejrkortet, Denne artikel dækker den simple opkrævningsproces. 1. Start med at synkronisere dine rater Tryk på F5 og rollecentret opdateres nu raterne der er markeret med "Næste". De behøver ikke ligge på den opkrævningsdato, som du påtænker at lave lejeopkrævningen på. (Raten kan li...