Funktionaliteten er under frigivelse...
Indledning
1.7.24 indførte Microsoft at der som udgangspunkt skal vedhæftes en pdf. fil til en postering. Det kunne lade sig gøre med den eksisterende funktionalitet og de rette rapportindstillinger, men det ville være en meget følsom proces, da rapporten selv husker indstillingerne. Rapportindstillingerne sikrer at afsenderfinformationerne er korrekte. Der er nu implementeret en bedre styring af rapport-indstillingerne, så det kan angives fast.
Bemærk funktionaliteten gælder KUN for Dynamics Property rapporter!
Microsoft har lavet det sådan at engang dannede og vedhæftede pdf. filer ikke kan slettes igen! Så vær opnmærksom tl at starte med!
Hvordan?
For langt de fleste brugere kan, dette ske på et overordnet niveau, dvs. for alle klienter, ejendomme, lejemål og lejere.
a. Søg på "Valg af rapportindstillinger
b. Tilføj nedenstående rapporter i skærmbilledet
c. Går et eksempelvis "Salg - Faktura", dvs.rapport 620844 og tryk på "Opret nye indstillinger"
d. Navngiv layout og sæt til "Delt alle brugere" = sand
e. Angiv standard indstilergerne
Nedenstående er et eksempel, og det kan variere alt efter hvor afsender informationerne hentes fra:
TIp: er der ikke defineret bankinformationer for ejendommen, tages disse fra klientkortet.
Undtagelser?
På såvel klient, ejendom, lejemål og lejere kan det overordnede valg overstyres
Definer først alternative rapport indstillinger under "rapportindstillinger", se eksempelvis nedenstående
Er der ikke undtagelser fra den generelle regel er processen slut.
Er der undtagelser fra de generelle regler for den enkelte klient (og ejendomme, lejemål og lejere under), kan indstillingerne påsættes her for klienter:
Undtagelser for ejendomme under klienten:
Undtagelser for lejemål under ejendommen:
Undtagelser for lejere under ejendommen: