Opret en tjekliste skabelon
I nedenstående artikkel gennemgås, hvordan der oprettes en tjeklisteskabelon, der skal kunne udvirkes fra såvel lejemålet som lejeren.
1. Søg efter 'Tjeklisteskabelon' og vælg "Tjeklisteskabelonoversigten"
2. Åben oversigten og tryk på "Ny"
3. Angiv en 'Sigende' tjek listeskabelon kode og udfyld 'Generelt' og 'Tjeklisteskabelontrin'
Fanen "Generelt"
"Kode" er en måde at identificere tjeklisteskabelonen på og skal derfor værende sigende.
"Type" er en måde at inddele tjeklisteskabelonerne på, der er ikke funktionalitet knyttet til klassificeringen.
"Startdatokoden". Kan bruges til kalkulation af trin i tjeklisten. Det vil være standard værdier, der i den endelige tjekliste tilpasses af brugeren.
"Låst" Angiver om der må laves en ejendomstilpasset version af tjeklisten. Ved at sætte den som låst kan der laves en fastpraksis der skal følges.
Tjeklisteskabelontrin
"Forfaldsdatoformel" giver muligheden for at angive en Business Central datoformel, der kalkuleres ud fra Startdato, Datokode (Startdato-koden i hovedet af tjeklisteskabelonen" eller foregående trin.
Feltet "valgfrit" angiver om det skal udføres, eller det er nok at brugeren har tjekket det. Det kunne være "Søgning efter ny adresse - folkeregister" efter lejemålets ophør. Her kunne det være nok at undersøge om den nye adresse er oplyst af lejer, og en søgning derfor er unødvendigt. Valgfrit vil således side at der ikke nødvendigvis udføres en handling, men skal tages stilling punktet.
4. Angiv anvendelse
5. Udfyld evt. emnekoder
Emnekoder er en hurtig måde at kategorisere tjeklisten på.
6. Valider opsætning
Husker du ikke at validere opsætningen vil den ikke være tilgængelig, når du forsøget at aktivere den.