Introduktion til tjeklister

Indledning

En tjekliste kan defineres som følgende:

En vejledning opdelt i trin i at løse en opgave. Hvert trin har en beskrivelse af hvad der skal udføres, en ansvarlig, en deadline og om trinnet er obligatorisk.

En tjekliste har en tilknytning, hvilket eksempel kan være en lejer. En tjekliste kan i visse tilfælde også have skiftende tilstandstande. 

Eksempelvis kan en restancetjekliste være tilknyttet en lejer, under udførelsen af de forskellige trin, kan tjeklisten være i tilstande som påmindelse, påkrav, ophævelse eller foged.

Trin i vejledningen kan være: 1. ring til lejer, 2. send påmindelse, 3. Dobbelttjek fordring, send påkrav, 4. send ophævelse, 5. dobbelttjek fordring og specielle forhold, 6. Lad skrivelse til fogedretten.

En tjekliste kan skabes laves fra følgende steder. 

  • Klient
  • Ejendom
  • Lejemål
  • Lejer
  • Kontakter

 

Funktionalitet omkring, tjeklister finder du under ejendomsadministrator-rollen

Tjeklister og rollecentret

Rollecentret viser status for de forskellige igangværende tjeklister.

Tjeklister er at forefinde i 2 områder:

Under aktiviteter

Disse tjeklister er brugerens.

 

 

I sektionen "Tjeklister" finder du et andet sæt tjeklister - og perspektivet her er lederens, altså  overblik for alle igangværende tjeklister:

 

Det kan være relevant at skjule denne sektion for en medarbejder der ikke er ansvarlig for teamets udførelse af tjeklisterne.

 

Hvordan stakkene skal opføre sig kan du tilpasse

Tryk på aktiviteter

 

 

 

 

 

 

 

 

Trykkes på stakken 

Vises listen og tjeklisten kan åbnes

 

tjeklistens opbygning

 

Tjeklistetyper

Via tjeklistetypen kan du kategorisere tjeklisteskabeloner og tildele dem standardværdier som om de skal gentages og hvor de finder anvendelse. Standardværdierne kan altid rettes efterfølgende på skabelonen. 

 

Tjeklistetilstande

En tjekliste kan gennemløbe forskellige "faser" i en proces. Pt. finder tilstande primært anvendelse ved restanceprocesserne. Eksempelvis kan et restanceforløb skifte "fra" påkrav til "ophævelse". Ved at arbejde med tilstande kan du på tjeklisten synliggøre en "tilstand". De tilgængelige tilstande fra RESTANCE kan du se ved at klikke på tilstance

 

 

 

 

 

Tjekliste skabeloner

Tjeklisteskabelonen holder en struktur for processen og de faktiske tjeklister dannes ud fra disse. I nedenstående eksempel kan det endviere ses at der er lavet en 2 tjekliste skabeloner for henholdsvis bolig og erhvervslejemål.

Eksempel på trin i tjeklisteskabelonen:

Ved "Låst" er det muligt at lave en fast fælles proces (Best practice), der ikke kan rettes, der deles af stamdata.