Spørgsmål: Min opkrævningsforsendelse/samleforsendelse til betalingsservice fejler, hvorfor det?
Svar: Der kan naturligvis være flere årsager. Mange gange kan der dog være kommet en ny lejer til, og er denne forsynes med betalingsformskoden 'NETS' skal den nye lejer have et "Kundeinformationskort". Er dette glemt vil opkrævningsforsendelsen/samleforsendelsen få status 'Fejlet".
Løsning: Er det glemt at oprette et kundeinformationskort, kan kundeinformationskortene let oprettes fra selve forsendelsen. Nedenstående er den samlede proces vist og kan således også fungere som en generel guide til hvordan man arbejder med opkrævningsforsendelser/samleforsendelser.
Note: Nedenstående procesbeskrivelse forudsætter at der er dannet og bogført en opkrævning.
1. Lav en ny samleforsendelse
a. Tryk på 'Ny'
b. Udfyld formularen 'Opret samleforsendelse'.i det pågældende eksempel er opkrævningen per '01-11-2023' og formularen udfyldes som følger:
c. Tryk 'Ok' for at oprette samleforsendelsen.
2. Åben den dannede samleforsendelse
a. Tryk på rediger
b) Identificer evt. fejl
c) Klik på "Fejlet" for at undersøge fejlen eller fejlene i den enkelte forsendelse nærmere
d) Undersøg linjesektionen på forsendelsen